لقيت حل القشرة تعالى اعرفيه بسرعة من هنا

ايوا زي ما العنوان بيقول كدا (Noooooo  لقشرة الشعر)

بصي بقي انا مش جاية اقولك جربي وصفة زيت البدنجان بالقرفة ولا الكوسة بالزنجبيل ولا عصير البطيخ بالأناناس..

لا لا لا ..انا جاية اقولك انسي ان عندك قشرة..مفيش قشرة في شعرك من انهاردة

مش عارفة احكي ايه ولا ابدأ منين لأنى كل ما بفتكر الى حصلي بسبب شعري بتعب نفسيا فعلا..

المهم انا من اول ما تزوجت وانا في حاجات كتير باظت في جسمي ..اهمها شعري اللي خلانى كرهت نفسي أصلا . واى ست في سنى بتبقي فرحانة بالزواج ..انا كانت نفسيتى محطمة..

فبعد أول شهر ونص كدا  لقيت زوجي بيبعد عني ومش بيتكلم حلو عن شعرى زي الاول وبقيت بميل انى ابقي مدارية شعرى في البيت وكنت بحكى لماما وكانت بتجيبلي كريمات  وزيوت وحاجات كتير كنت بجربها كلها ومفيش فايدة ..

لغاية ما خالتو كانت جاية من الخارج وماما كانت حكتلها علي اللي بيحصلي ضمن كلامهم يعنى ..المهم لقيتها جايبالي تونر كدا  اسمه فيليب كينغسلي أول مرة اسمع عنه المهم قالتلى دا هيجيب من الاخر وكدا وفي اسبوعين بس ..قلتلها انا جربت حاجات كتير ومفيش فايدة..قالتلى لا مروة (بنتها) جربته وكان تحفة..

بصراحة كان عندى فضول اجربه خصوصا انه جاي من الخارج وكدا وكمان قالتلى على مكوناته ان كلها طبيعية وكدا وقالتلى علي زيت بيروكتون اونلامين اللى بحثت عنه وعرفت أنه بطل في تغذية بصيلات الشعر وتنعيم الشعر  وقالتلى فيه كمان كلوريد البنزالكونيوم المسئول عن نسف قشرة الشعر تماما..ايوا العنصر دة بعد ما بحثت عنه لقيته قوي جدا جدا في نسف قشرة الشعر من الجذور للاطراف يعنى مش هتلاقي قشرة تانى أبدا ولا الحكة المزعجة اللي بتحرجك ادام نفسك وزوجك ..دا غير طبعا زيت الكافور دا مش مستاهل بحث بقي لاننا عارفين ان زيت الكافور لما يكون نقي ومستخلص ومصفي بيبقي مفيد جدا للشعر في تقويته وتنعيمه واكسابه اللمعان المطلوب..بصراحة انبهرت جدا بالمكونات وفاعليتها وقررت اجربه

المهم جربته ومن اول اسبوع لقيت مفعول تحفة مكنتش مصدقة بجد ..دة اييه دا دا سحر ولا ايه ..انا شعرى بقي مختلف حسيت ان شعرى كان وردة دبلانة ورجعتله الحياة شعرى بقي ناعم اوى وقوى ومبقاش بيطلع في الفرشاة ولا التوك وبقي بسرح بكل ثقة

وبعد الاسبوع التانى ببص في المراية احييه بجد انا شعرى حسيت انه شبه البنات اللى بتيجي في اعلانات منتجات الشعر انا شعرى بقي ناعم اوى وملمسه زي شعر الاطفال اول ما تتولد دة ابقي انعم من الاول! وبقي قوي دة انا حسيت ان دا مش شعرى دة باروكة دا ولا اييه  !!

كان فين دا من زمان ..انا بقيت كل دقيقة اشوف نفسي في المراية وأد ايه شعرى منور وتحفة بجد..انا شكلى اتغير تماما ..

المهم قلت لخالتو اللى حصل وكدا وماما لما شافت التأثير دا واد ايه انا احلويت وشعرى اختلف تماما..خالتو قالتلها هاتيه انتى كمان وادتلها اللينك اللى تشتريه منه عشان الشركة منزلاه اونلاين وعليه عرض حلو اوى غير ان مصاريف الشحن مجانا..

انا جبتلك اللينك ..الحقيه هاتيه وجربيه قبل العرض ما يخلص وقولى(Nooooooo  لقشرة شعرك)

اللينك اهو

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +