اسباب اسمرار المناطق الحساسه وطرق تفتيحها مع مدام منى

مساء الخير يا بناتي يا حلوين يارب تكونو كويسين وحلوين دايماً يارب

زى كل مره للي عارفني ولي اول مره يعرفنى انا مدام منى النهارده هكلم عن حاجه محيره ومحرجه جداً لمعظم البنات والسيدات كمان ” وهى اسمرار المناطق الحساسه  “

طبعاً كلنا مرينا بالموقف دا وجربنا حاجات كتير وفي منا الى عرف يتخصل منها ويفتحها وفي منا الي اتعقد وحاسس انها مشكله ازاليه ومش هتعرف تحلها ولا تتخلص من اسمرار المناطق الحساسه وطبعاً مش هنتكلم علي العرايس الي خلاص قدامهم كام شهر علي الجواز او الى لسه مخطوبه وبدات تفكر في شكلها وشكل جسمها ودي حاجه متعبه جداً

النهارده ان شاء الله  هعرفكم كل حاجه من اسباب اسمرار المناطق الحساسه وطرق تفتحيها

في اكتر من 70 % من السيدات  في مصر والوطن العربي يعانو من اسمرار في المناطق الحساسه ودى طبعاً نسبه كبيره مش صغيره

المشكله ان معظمهم او اغلبهم مش بيكونو عارفين ايه السبب في الاسمرار ويبدائو يجربو خلطات وكريمات كتير علي أمل انها تجيب نتيجه وانها هتفتحلهم المناطق الحساسه في اقل من اسبواع مثلا ولا انها تجارب سحريه

الاهم من طريقه تفتيح  هي معرفة اسباب اسمرار المناطق الحساسه طبعا في كتير هيقول هو في حاجات بتخلي المناطق تسمر ولا شكلها يكون كدا والى هتقول دى حاجه طبيعه فينا والكلام دا

لالالا خالص هو فعلياً احنا بنكون السبب في اسمرار جسمنا والاماكن الحساسه بالخاص ركزو شويه في الاسباب معايا وانتو هتفهمو قصدى ايه

السبب الاول هو الميه ايووه الميه للاسف كلنا متعودناش من صغرنا اننا لما نخلص ” بي بي  ? ”  ??    اننا نسمح بالمنديل بعد الميه ونقوم ونلبس الاندر والبنطالون وخلاص طبعاً دا اكبر سبب في كل دا بمعنى ان مع الحركه والاحتكاك والعرق والميه الى سبناها بيكون فطريات سوده علي جدلنا ومع قله الاهتمام واحنا صغيرين بيكون الموضوع صعب اننا ناخد بالنا من الموضوع دا ومع الوقت يبدا تكون الاسمرار بشكل بطيي لحد ما خلاص بيكون امر واقع

السبب التانى – استخدام شفرة الحلاقة لإزالة الشعر وبطريقة خاطئة سبب رئيسي في زيادة اسمرار البشرة، حيث أنها تسبب جروحاً والتهابات تلتئم ببعض بنية اللون. وعدم الإنتظام في إزالة الشعر في تلك المناطق، وبالتالي كثرة التعرق تبداء المناطق في تكوين الاسمرار برضو

السبب الثالث – عدم النظافة الشخصية، وخاصة في فترات الصيف وفي فترات الدورة الشهرية، يزيد من اسمرار المناطق الحساسة وتحت الإبطين، وتفادي ذلك يقلل من المشكلة.

طيب دلواتى احنا عرفنا السبب وعلي راي المثل “اذا عرف السبب بطل العجب “

نجي بقي لحل المشكله دى وازاى نخلي بالنا من نفسنا في الايام الى جايا

اول حاجه لازم نعرفها كويس ان الموضوع هياخد وقت لحد ما يختفي تماماً  خلينا عارفين ان اسمرار الاماكن دا متكون في سنين كتير بسبب اهملنا لنفسنا والنظافه الشخصيه فاكيد لما هنبداء نهتم ونعتنى بنفسنا مش من يوم وليله هنلاقيها بتنور ولا بقت باللون الوردي الى كلنا نفسنا في وزي ما اجوزنا نفسهم يشوفنا بي

في طبعاً طرق كتير جداً للتخص من اسمرار المناطق الحساسه وبالاخص مناطق بين الفخدين والابط

بس انا هجبلكم اكتر طريقه جابت معايا نتيجه بعد اول شهرين من الاستخدام هى اه مكلفه شويه بس مش خساره فيا بصراحه ومش خساره في كل واحده  علي وش جواز خلاص ومكسوفه ولسه واخده بالها من الموضوع دلواتى

كريم فيراترن هو فعلياً الحل الى جاب معايا نتيجه بفضل الله تعالي الحمد الله

الكريم دا اصلا جديد في السوق بس فعلا من احسن الكريمات الي موجوده حالياً كفايه ان ملهوش اي اثار جانبيه وكمان كله من الاعشاب الطبيعه وبس

انا بقالي شهرين كدا بستخدم الكريم دا مع الاهتمام بقي بالحاجات الى كانت سبب في المشكله اصلا بطلت انى اعملها

فيراترن اصلا مكون من مكونات كلها بتقوم علي تفتيح البشره وتنعمها ودا الى احنا متحاجينه

طريقه استخدامه سهله جداً يستخدم فيراترن بعد الاستحمام بتدليك المناطق الحساسة والداكنه بشكل خفيف لمدة 3 دقائق. في الاسبوع الاول يستخدم مرتين باليوم صباحا ومساء وبعد ذلك يستخدم مرة واحدة يوميا.   ودا بالطريقه دي هيجيب معاكى نتيجه بعد اول شهر تقريباً او شهرين علي حسب الحاله عندك ايه

انما انتى لو عروسه جديده الافضل تستخدميه مرتين في اليوم لمده اسبوعين مش اسبواع واحد

اتمنى اكون عرفت اساعدكم في حاجه جديده النهارده واستنو مني حاجه تانيه هتهمكم اووي الاسبواع الي جاي

انا جايبلكم اللينك بتاع فيراترن عشان هو مش بيبتاع في الصيداليات الشركه المنتجه هي بس الى بتبيعه وبتوصله لحد باب البيت في مده من 3 الي 5 ايام تقريباً ودايماً بيعملو عرضو هما حالياً عاملين عرض 30% خصم علي العبوه الواحده ولو هتاخدي اتنين هتاخدى خصم 40 %

دا اللينك  الموقع الرسمي بتاعهم

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +